اعتياد و روش كسب درآمد از آن

اعتياد (همچنين:خوگري) حالتي، كه در ان شخص به علت رواني يا مصرف مواد شيميايي، طبيعي دچار ضعف اراده دركنترل تكرار اعمال خود مي‌شود هرچند ضعف اراده في نفسه بيماري نيست ولي به علت عوارضي كه بر سيستم عصب مركزي شخص ايجاد شده به عنوان بيماري فرض مي‌شود واين بيماري با ايجاد اختلال در كنترل بر سيستم رفتار-پاداش، باعث تكرار آن رفتار مي‌گردد.بيماري اعتياد مدارهاي عصبي مربوط به نظام پاداش، انگيزش، و حافظه را در مغز دچار اختلال كرده، و اختلال در اين سيستم‌ها در مغز باعث بروز عوارض بيولوژيكي، فيزيولوژيكي، اجتماعي و روحي مي‌گردد. بررسي اعتياد به عنوان عارضه‌اي رواني، اجتماعي و اقتصادي از ديدگاه علوم پزشكي، روان‌شناسي و جامعه‌شناسي و همين‌طور از ديدگاه‌هاي فلسفه، قانون، اخلاق و مذهب صورت مي‌گيرد. از سال ۱۹۶۴ ميلادي، سازمان بهداشت جهاني استفاده از عبارت وابستگي دارويي يا وابستگي به دارو را به جاي اصطلاح اعتياد توصيه نموده‌است.

در عموم به لحاظ مفهومي، بيماري اعتياد يك بيماري اصلي، مزمن و عصبي است، كه در اثر عواملي ژنتيكي، فيزيولوژيك و اجتماعي رشد و بروز پيدا مي‌كند، به طوري كه وجه مشخصهٔ اين بيماري اختلال در كنترل انجام عملي، يا احساس اجبار در انجام يك عمل مشخص، با وجود آگاهي نسبت به عواقب خطرناك آن باشد.

وابستگي به مواد (مواد مخدر و مشروبات الكلي)، يا عادت‌هاي ناهنجار، يك اختلال روان پزشكي و روان‌شناسي بوده كه از يك سو، معناي لغت خوشبختي را در زندگي فرد و خانواده او از بين مي‌برد و از سوي ديگر آسيب‌هاي اجتماعي و اقتصادي بيشماري را به همراه دارد. البته عادتهاي ناهنجار و اعتيادهاي رفتاري مستقل از مواد شيميايي تا همين سالهاي اخير هم در طبقه‌بندي‌هاي رسمي به عنوان اعتياد محسوب نمي‌شدند و مدت كوتاهي است كه اعتيادهايي مانند اعتياد به اينترنت، اعتياد به كار و اعتياد به بازي‌هاي كامپيوتري به عنوان شكلي از اعتياد طبقه‌بندي شده و مورد توجه قرار مي‌گيرند.

يكي از بزرگترين مشكلات اغلب كشورها در عصر امروز، پديده سوء مصرف مواد است، كه بطور مستقيم و غير مستقيم، كوتاه مدت و بلندمدت، كيفيت زندگي ساكنين آن را تحت‌الشعاع قرار داده است.

اعتياد دو نوع است.اعتياد جسمي و رواني.

مواد اعتياد آور:الكل/كافئين/مواد استنشاقي مانند بنزين و چسب/مواد توهم زا مانند ال اس دي/مواد افيوني مانند ترياك/حشيش و گراس و...

روش كسب درآمد از اعتياد افراد:يكي از روش هاي كسب درآمد از طريق اعتياد مراكز ترك اعتياد است.

در مراكز ترك اعتياد يا بازپروري معتادان مددجو پس از پذيرش با نظارت ممدكاران دوره زماني و درماني خود را ميگذرانند.

درمورد معتادان كارتن خواب مددكاران خانواده معتادان را مي يابند و آنهارا از وضعيت بيمار مطلع ميكنند.

ممدجويان پس از گذراندن دوره سم زدايي و خروج از اتاق قزنطينه در كلاس هاي ترك اعتياد شركت ميكنند و مشغول به كاري ميشوند.زيرا مشغول شدن بيماران به كاري پس از ترك اعتياد خود مشغله اي بزرگ براي آنها است.به همين سبب در مراكز ترك اعتياد كلاس هاي مهارت آموزي براي آنها تشكيل ميشود تا پس از گذراندن دوران ترك به كاري مشغول شوند و پاك بمانند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.